Okej, nu e det serious business !

Tar gårdagen lite snabbt.

Var på Backahus på kvällen, hjälpte till på lektionen. Det var bara två tjejer där så när dom hade teori i klubbrummet så red vi lite. Jag började rida Clinton. Han var inte särskilt arbetsvillig i början, men det släppte när jag fick energi på honom och han förstod att han fick lov att göra mer än att bara gå i en cirkel. Jobbade lite med sidföflyttningar, tempoväxlingar och även mycket böja/ställa på olika håll. Tog en liten galopp, bara en raksträcka men svit va kul han tyckte det var! Det märks att dom inte galopperar så ofta ;) när Johanna sen tog över honom fick hon en pigg häst ;)

Tittade på henne en stund och instruerade så gott jag kunde när hon frågade om något.

Linnea red samtidigt Grynet, men hon orkade inte hela passet så jag tog henne i slutet. Fick igång henne i lite travarbete efter att ha skrittat ett tag med Linnea, tog även en galopp med henne och hon tyckte också det var kul. Som sagt, märks att de inåt galopperar så ofta!

Men det var kul att få rida de båda!

Idag är det finaly friday! Skolan avklarad, nu ska jag snabbt in i duschen innan vi ska iväg. Mer om det senare!

Förresten, måste säga att det är jättekul att ni stannar kvar och läser även de dagar jag faktiskt så inte är aktiv! Tack för det! :D

Linn o jag innan skolfotot igår ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0