Tiden springer iväg

Har verkligen inte haft tid, eller lust att skriva här. Inte haft det där suget av att blogga, och då blir det inget bra av att göra det heller. Så jag valde att ta en paus i några dagar, men nu ät jag tillbaks!

Tänker iallafall snabbt dra igenom de senaste dagarna.

I onsdags hoppade jag på bussen nere vid busstationen i centrum. Åkte så tillsammans med Annelie hem till henne i veberöd. Vi handlade till kvällen och körde sedan till stallet. Där hade vi en teorilkväll med barnen som skulle tävla i teoritävlingen dagen efter. Hade en jättetrevlig kväll och natt får man väll säga, hur kul som helst och mysigt. Vi satt uppe länge och pratade och bara njöt av umgänget.

Dagen efter, torsdagen alltså, ingår klockan redan klockan 7. Upp och fixa i ordning oss och gick igenom det dom var lie osäkra på eller kände att dom inte kunde helt innan vi satte oss i bilarna mot skabesjö.

Det var ett riktigt fint ställe, bas tumme upp vart man än gick. Fick ett bra intryck av det. Inte som förra året då vi kom till något som liknade ett spökhus. Fick den reda på att det var en gammal lagerlokal. Ush... Men detta var helt annorlunda! Wow säger jag bara.

Tävlingen gick bra och tjejerna var superduktiga. Efteråt var det lite lekar och sånt i ett överfint ridhus! Nom nom!

Stolta och glada satte vi oss senare i bilen på väg hem. Vi tog ingen placering, med det var inte det vi var ute efter heller. Det vi ville var att lära dessa tjejer ännu mer om den sporten vi håller på med och få en rolig och annorlunda upplevelse tillsammans med dem, och det lyckades vi med!

Efter skabesjö städade vi i klubbrummet och så sen åkte jag hem och pluggade biologi.

I fredags va jag med Sara Paula och Christina, hade picknick i solen och fotade massa kuliga bilder här i natursköna Skåne! Och sen ännu mer plugg...

Igår, lördag var jag så klart på Backahus. Red Clinton, en häst jag lärt mig oerhört mycket på de senaste åren. Älskar den hästen! <3 började med att skritta och trava fram lite tillsammans med Linnea i lilla paddocken. Kände på honom lite, flyttade, tempoväxlingar och så.
Sen red vi ner i stora paddocken och fortsatte där, fast nu var Ulla där och instruerade oss. Skrittarbetade ett tag och sen tig vi galoppen direkt. Länge sen jag red Clinton kände jag, och hanns snabba reaktioner är inte direkt vad jag är van vid så det blev kanske inte den bästa galoppen, eller snyggaste, men jag är ändå nöjd med honom, och oss.
Efter det tog vi av sadlarna och red resterande pass barbacka.

Både jag och Linnea hade energi kvar en stund efteråt, när vi hade filar och så. Så vi tog med oss de mindre tjejerna ner i stora paddocken och hade höjdhoppstävling. Kul att göra något sånt ibland, bara släppa loss och få va liten igen.

Senare på kvällen blev det mer plugg... Japp, det är prov på allt vi gjort under denna terminen, vilket är ganska mycket, så det är bara att plugga plugga plugga... Biologi också, inte min favorit direkt.

Idag, ja gissa vad?! Mer plugg.. Ska snart ta en paus och gå ut i stallet till mina små söts bästa ponnysar. Sånna här dagar när man inte har nåt annat än att plugga planerat sånär det verkligen dom som gör livet värt att leva! Energin och drivkraften får man från dom! <3

Men nu får jag väll återgå till att ha tråkigt och längta ut till stallet, så hörs vi senare!

Foton från i fredags



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0