härligt..!

kommit hem från stallet, red clinton. älskar den ponnyn serriöst. har ridit honom väldigt mycket de senaste åren, men han e ingen ponny man tröttnar på att rida på något sätt. jag slutar aldrig förvånas över honom, vilket är sjukt härligt. idag gick det riktigt bra. det var ingen stilridning, verkligen inte, men hade en sån skön och behaglig kännsla. fattade galopp, vips, så galopperade vi. inga konstigheter lixom, bara "okey, nu gör vi det". sålänge ryttaren på honom e lugn så är han en pärla att rida! men han har annars en förmåga att strässa upp sig lätt. något jag tycker är riktigt roligt är att om han blir uppsträssad så ber ulla mig nästan alltid att hoppa upp och lugna ner honom, för hon vet att jag känner honom och att jag inte själv stirrar upp mig på honom för att han är lite på tå. riktigt kul att hon tror på just mig med honom.

så jag är nöjd med vårt pass idag. borstade även grynet och mös med henne en stund. så härlig hon e! hon är just nu det ända stoet som befinner sig i mitt liv, vilket gör henne extra speciell. ska höra med ulla om jag kanske kan rida hanne nästa gång om hon ska röra sig då, för jag vill väldigt gärna rida henne en gång innan dom får sommarlov. och om 2 veckor är det gemensam avslutning vilket innebär att det är ingen ridning då utan det är lite andra aktiviteter. men vi får se, inte säkert att det går, men jag överlever nog ändå ;)

har varit ute och sprungit en runda nu, 2km skulle jag gissa på. en och en halv kanske,,vet inte riktigt, men där nån stans. så himla skönt. sen in i en svalkande dusch och ny myser jag i soffan. ska snart ut i stallet, så var väll inte jätte lönt att duscha men kände att det behövdes så ;) hörs senare ikväll, hej så länge!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0