Perfekt lördag!

I morse bar det av till Backahus vid 10-tiden, där vi hade första passet. Red Grynet, något som inte tillhör ovanligheterna ;) är riktigt nöjd över passet idag, hon svarade så bra på allt jag gjorde och hon gick avslappnad och var verkligen arbetsvillig! Så jag är verkligen nöjd!

Red även sista lektionen, då blev det Clinton. Red hela det passet med enhandsfattning vilket var väldigt roligt! Gick superbra ända tills galoppen, då ville han inte. Han är en häst som verkligen vill ha ett stöd och en stabilitet, vilket är ganska svårt med enhandsfattning, ellerhur? ;) så galoppen tog jag med två händer och då gick det superbra! Så även där är jag jättenöjd!

Snackade lite med Mille om en träningsmöjlighet med Calle i Veberöd som jag definitivt är intresserad av, så ska ta upp det lite mer med mina föräldrar senare, har pratat lite kort om det med dom redan.

Kom hem, åt lite snabbt och ut i stallet. Red Calle, han gick hur fint som helst! :D jobbade mycket i skritt till en början, men när jag kände att han var ordentligt uppvärmd övergick jag till travarbete. Shit vilken häst jag har! Visst han har åren med sig, men han kan verkligen! Han gick så bra, för att inte tala om galoppen. Makalös lyssnade på hjälperna och trampade under sig så gott som hela passet. Så även med min plutt är jag supernöjd!

Och nu sitter jag i soffan hos min bror, filmkväll you know! Jag Christel Fredrik och Marie (deras granne). Kollar på American Beauty, än så länge riktigt bra!

Men nu ska vi kolla vidare så vi hörs imorgon! Troligtvis inte förren på eftermiddagen då jag ska hjälpa till i stallet, men nån gång imorgon iallafall!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0