Lite Flashback från de senaste dagarna

Eftersom att jag inte skrev om lördagens lektioner så gör jag det nu.

Kan väll börja med att inleda med att det har ju gått bättre, mycket bättre. Red först Grynet, som tydligen inte hade gått ute sen jag red henne ute sist vilket är ett bra tag sen. Så för det första så var hon jättespänd. Sen hade alla hästarna fått nya skor och hovsammares hade tagit lite för mycket på hovarna så hon ömmade lite när hon gick.
I början gick hon och kickade nästan hela tiden, sen fick jag ingen bra kontakt med henne över huvud taget. Hon va inte det minsta samarbetsvillig vilket ar tråkigt eftersom att jag var väldigt taggad och hade längtat länge efter att få rida henne ute. Men sånna dagar har man ibland, när det inte går som man tänkt.

Red Clinton lite senare, det gick inte heller så bra för han bara stressade iväg och hur mycket jag än kämpade så kunde jag inte lugna ner honom. Så jag är inte nöjd med någon av passen faktiskt. Oj, det var länge sen jag sa det... Jag brukar bli nöjd, eller iaf nöjd med något och då tänker jag på det efteråt så blir jag glad. Men det funkade inte i lördags.

Iallafall, efteråt hade vi möte, och det gick bra. Planerade en massa saker angående filmkvällen nästa vecka, för då är det LOV!! Detta är nog första lovet på länge som jag inte har planer varje dag ;) fast sånt ändras snabbt när man går i mina skor! Härligt! Just Nu har jag bara torsdag-lördag planerat. Så här ser de dagarna ut:

Torsdag kl. 11 (tror jag), tandläkaren. Efter det blir det direkt till Backahus där massa ska fixas inför filmkvällen. Klockan 4 kommer alla barn och då kör vi igång. Sover där tills på fredagen, och är där ett tag. Sen blir det hem och ta mina hästar och fixa stallet för att senare åka på fest! På lördagen är det Backahus som vanligt och möte.

Ganska skönt att inte ha så mkt planerat, men tro mig, det kommer ;) vid den här tiden förra året hade jag nästan hela mun sommar planerad också ;) haha ja, jag gillar att ha koll på saker och ting, tycker inte om att stå i en korsning och inte veta om man ska till höger eller vänster om ni fattar ;)

Iallafall, igår hade vi delar av släkten här och firade mig. Mamma jobbade dock så pappa och jag fick fixa och baka och greja allt själva. Men jag är nöjd med dagen och det var trevligt!

Nu idag har jag inte gjort så mycket, ska skicka in min idrottsuppgift nu. Sen pluggar jag lite engelska och så.

Tänkte även passa på att säga Grattis till Karro som fyller 14 idag!! Grattis grattis! <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0