Igår

Innan jag åkte till Backahus red jag Calle, min plutt! Red dock inte så länge för det blir så himla dammigt i manegen och man kan inte ha öppet när det blåser. Så det blev väll en halvtimme ungefär. Men det gick bra och jag är jättenöjd över honom.

Igår började det kl. ett som vanligt i stallet. Stallet gjordes vid och allt fick väldigt snabbt på den fronten.

Sen hade de teori, om sjukdomar och sånt. Tycker inte om att prata om sånt, så jag blir lite off då. Särskilt sen allt med Saga, och ännu mer eftersom att det var ungefär det som hände med henne som dom pratade om. Men det får jag väll bara lära mig att stå ut med helt enkelt ;)

När det kom till ridningen så red jag.. Gissa vem?? Haha Grynet så klart ;) Det gick bra och jag är nöjd med henne. Kunde flytta henne för skänkeln år både höger och vänster och framdelsvänning undan för höger skänkel som vi brukar ha problem med gick hur bra som helst!
Den korta traven satt där den skulle, och även ökad trav gick jättebra och jag hade koll på henne hela tiden. Annars brukar hon bli väldigt stark i traven så jag inte får någon kontrakt med henne, särskilt i ökad trav, men det gick också jättebra!
Så jag är nöjd med henne, eller med OSS.

När allt var klart åkte jag, Linnea och Maxine iväg till Willys med Mille och Robban och handlade mat tills ikväll.

Så, då fick ni det inlägget också, så slapp ni vänta på det. Ha det bra så hörs vi snart igen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0