Dagen utöver filmkväll, på Backahus

Frånsett filmkvällen så hände det ju saker på Backahus även idag. Lektioner som vanligt. Jag var med, som jag varit hela veckan, på Grynet. Kände att hon var spänd men tänkte inte så mycket mer på det eftersom att jag antog att det var blåsten och alla hästar var lite spända.

Ulla sa att jag och Linnea (som red Chambalon) kunde gå ner och arbeta våra hästar själva på andra halvan av ridbanan om vi ville. Det har vi gjort hela veckan och det har ju gått bra så jag tänkte inte mer på det, förren hon blev rädd för något och springer iväg, jag uppfattade det som att det blev galopp, men är inte helt hundra. Jag tappade i vilket fall som helst balansen och hängde lite halvt bakåt/på höger sida. Men så kastar hon sig till vänster och jag flyger pladask ner på rygg.

Landade på svanskotan/nedre delen av ryggen så där har jag ganska ont nu. Red inte när jag kom hem, utan linade hästarna istället för att slippa obehaget av att det gör ont när jag rider. Får se hur det känns imorgon, så får vi se om jag rider då. Men sist jag flög av Calle och slog i svanskotan så hade jag ont i några veckor efter så vi får se hur det blir.

Annars har det varit en bra dag, dock extremt kall.

Men jag är nöjd med utvalda delar av dagen iallafall, till exempel festen. Hade sjukt kul med mina Goa vänner! <3

Ingen bra bild men såhär står Calle och Gustav var dag när man kommer med mat!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0