#Fenix Park ~dag 5~

Morgontraditionerna kördes även idag, upp halv 8, frukost 8, hämta hästarna halv 9 och sen rullade dagen på.

Det började med dressyrpass, så sjukt jäkla roligt! Arbetade mycket övergången trav-galopp, öka/samla trav och galopp och massa annat. Sjukt kul. Tränade även på ett kadriljnummer till uppvisningen som dressyrlaget ska göra, vilket jag verkligen hoppas att jag kommer med på, älskar min häst i dressyren!
Efter det körde vi lite stafett, slalom så snabbt man bara kan och alla hästar taggade galopp så det gick undan kan jag ju lova! Men Gud vad vi skrattade!

Efter det åt vi lunch i vanlig ordning (ugnspankaka) och efter det blev det TÅRTA!!! Ebba som e här på lägret (som förresten nu har köpt en häst som jag kollade på innan) fyllde år igår, men då hade Majken missat det eller inte hunnit baka eller nåt så det blev tårta dig istället! Superglad va den iallafall!

Efter det gick vi återigen och hämtade våra hästar, taggade för det kommande passet!

Vi red först ut en runda, galopprace genom halva skogen också kändes det som haha, sjukt härligt! Sen in på terrängbanan och taggade terränghoppning!
Shit det var sjukt roligt, men det gick jäkligt fort haha! Sen tog några ett varv till på banan, min häst var dock så taggad att jag inte ens kunde hålla henne stillastående utan hon bara studsade omkring lite överallt så jag och några andra struntade i det varvet. Alla tog ett sista hopp sen när de andra kommit tillbaks, och DÄR small det... Fy fan.. Värsta jag varit med om NÅGONSIN. Jag hann inte ens hoppa hindret, han inte ens komma iväg faktiskt, förren jag ser en av mina kompisar hoppa hindret och efter det bockade hästen, hon flög framför och det såg ut som att hon fick hoven i ansiktet.... Hon blev inte trampad ordentligt men hoven kom där, på ansiktet... Så jäkla läskigt... Men ingen fara med henne, hon mår bra och ska rida igen imorgon! Det slutade iallafall med att jag inte tog hindret såklart, med tanke på att hon låg framför...

Efter att allt lugnat sig tog vi ner hästarna i natthagen och åt mat (spagetti och köttfärssås) och sen in 32 pers i en 8mannastuga och busringde massa folk! Omg tårarna rann så mycket som vi skratta, och man dog nästan av värmeslag men kanske inte så konstigt när man är 24 personer förmåga i en liten stuga haha...

Efter det grillade vi korv hela gänget, och shit det är helt sjukt vad bra vi alla hänger ihop! Vi är verkligen EN grupp, vill verkligen inte lämna alla på lördag...

Det slutade med att vi fortsatte ringa folk, skrattade och hade sjukt kul tills vi alla drog oss mot våra egna stugor. Där fortsatte festen i vår stuga haha..

Nu ska jag sova tänkte jag, skulle gjort det för typ en timme sen men YOLO typ ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0