#Fenix Park ~dag 4~

Väckning och allt det där kan ni nu, och allt rullade på som vanligt denna morgonen också.

Vid halv 9 gick vi mot hagen för att hämta våra hästar, taggade för hopplektion!

Ballerina var jätteduktig, hon blev sjukt stark på banan men hon är en fruktansvärt rolig häst! Ända tills man ska rida förbi unghästarna förstås, då blir hon helt galen haha.

Hoppade bana med kombinationer, trippelbarr, oxrar och räcken, shit va hon taggade, men sjukt kul! Gick ganska bra, eftersom att jag inte direkt är hoppryttare så är jag nöjd!

Sen åt vi lunch (toast) och drog oss mot kiosken, shoppa loss lite typ ;)

Nästa pass red vi ner till hagen igen, simmade ut med hästarna i sjön och hade hur kul som helst! Hästarna var helt galna, på ett lugnt sett om det nu går ihop haha. Men dom stegrade sig i vattnet och hoppade omkring och vi som satt på skrattade så det kändes ut i fingertopparna! Lyckades dock bli träffad av en hov på min fot, inte hårt med tillräckligt för att det nu i efterhand ska göra ont. Kände dock inte nånting just då, haha. Men det är ingen fara, sånt som händer.
(Bilder på detta kommer när Irmeli som har alla bilder på sin kamera har lagt ut dom, så inga nu tyvärr)

Svettiga och glada begav vi oss mot restaurangen igen och åt mat (annanaskassler och ris). Vi satte oss på gräsmattan och pratade en stund, hade som vanligt allmänt kul.

Efter det blev det lite läskig kalabalik. En tjej här på lägret trillade ner från en stor sten, skadade nacken och fick hämtas i ambulans. Fy fan säger jag bara, hon skakade typ, ingen rolig syn...

Men galna som vi är så lyckades vi ganska lätt lätta upp stämningen, och resten av kvällen var också sjukt rolig!

Vi har nu haft kontakt med tjejen och hon mår bra, det var ingen fara med henne eller hennes nacke, och hon kommer återhämta sig snabbt, det var "bara" nån muskelgrej om jag fattade det rätt! Känns bra! Men ändå otäckt...

Kvällsaktiviteten idag blev lite tävlingar ridgrupperna mot varandra, så otroligt kul!

Måste också säga att vi har världens bästa tränare, seriöst! Martina e grym!

Nu har vi klämt ihop oss alla i en stuga och haft en mysig kväll, men nu e det dags att sova, godnatt <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0