#Fenix Park ~dag 2~

Väckning halv 8, städade stugan och åt frukost i restaurangen (var kommer A'et in i bilden i det ordet?! Lärde mig NU (sorry mamma ;) ) hur det stavas) och sen gick vi till hagen för att hämta våra hästar i spöregnet. Borstade, sadlade tränsade mm och tog en sväng ut i skogen. Så sjukt härligt och riktigt roligt!! Långa galoppsträckor, rejsade genom skogen med vinden i håret. Älska <3

Ösregn stora delar av ridpasset, men vad sjutton gör det när livet leker?

Åt lunch (kalkon schnizel och potatissallad) och gick ner till hagen, mös i stugan och hade allmänt roligt!

Passet efter skulle vi hoppa. Det blev dock inte som tänkt för min del. Mary blev halt (snyft...) så jag fick ta en annan häst som inte alls vad min stil att rida, man kunde knappt ta i tyglarna och hon vägrade fatta galopp... Smal va hon också, och ganska liten så kändes som att man hade noll kontroll i stigbyglarna som dess utom var hoppläder. Men jag red iallafall fram och lyckades till slut med galoppen, och då va det dags att hoppa... *vägring*, prova igen.. *vägring*, a ni fattar. Men det gick till slut iallafall.
Men sjukt synd, hade verkligen sett fram emot hoppningen med Mary... Men sånt som händer antar jag :(

Imorgon ska jag prova en annan häst som jag ska ha (om hon e bra för mig) tills Mary är bättre, eller kanske (förhoppningsvis inte dock) hela lägret. Nä jag ska inte säga så än, har inte provat henne än så vet inte alls hur hon är. Vem vet, kanske min drömhäst?

Va inte så nöjd med det passet, men det kommer fler!

Åt mat (kyckling och ris) och efter det drog vi oss in i stugorna då allt vräkte ner och vi var dödströtta, så vi la oss och vilade en stund (ops, några somnade visst ;) ) kvällsaktiviteten var voltige, sjukt roligt men jag är inte så bra på det haha. Jaja, inte mer om det :P

Gick in till unghästarna och mös med dom i typ en timme, fotade, tramsade o flasade, haha ja ni fattar ;) sjukt härliga människor här!

Nu ska vi sova, imorgon väcks vi åter igen halv 8 för en ny dag med nya utmaningar att ställas inför!

Sov gott, hälsar en lycklig från hästparadiset!

https://cdn3.cdnme.se/3346914/6-3/pic_51be27b1ddf2b30e7196e6b5.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/3346914/6-3/pic_51be27fbe087c301f8b1b765.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/3346914/6-3/pic_51be28149606ee79c801c736.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/3346914/6-3/pic_51be282a9606ee7a1eba0273.jpg" class="image">



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0