Tack tack! :D

Annelie kom ner om Backahus idag och lämnade en bok till mig som jag velat ha ganska länge, typ sen den kom ut egentligen. "Från blogg till business" av Tyra Sjöstedt. Fick låna den av henne, tack så mycket! Har redan läst typ halva ;) men det är riktigt bra! En bok jag (hittills) bara kan prata gott om, och rekommenderar!

Backahus idag, allt gick super. Red Clinton, han var helt underbar att rida idag. Han var trött efter att ha gått 2 lektioner och det märktes, men han var riktigt samarbetsvillig vilket var riktigt härligt! Det gick bra för alla idag tror jag, iallafall de i min grupp (Maxine och Linnea).

När jag kom hem gav jag hästarna lite hö och sen fastnade jag i boken jag lånade av Annelie. Ett tag senare gick jag ut och mockade och så. Mamma och pappa kom hem då nån gång också, de hade varit och handlat litta. Så red jag Calle, vilket inte gick särskilt bra. Han lyssnade inte alls på mej helt enkelt, varken skänkarna sitsen eller handen (eller spöet) reagerade han på. Var nära på att jag inte längre kunde hålla mig i schack, kände hur tårarna låg och brände bakom ögonlocken. Men lyckades koncentrera mig en liten stund. Avslutade tidigt för att jag inte skulle bli sur på honom och vända allt på det hållet vilket jag anses har väldigt lätt för att göra.

Sen blev det taco med mamma och pappa, härligt!

Men nu tänkte jag faktiskt hoppa in i sägen, imorgon ska hästarna ha mat vid 9, så man får ingen slöemorgon men det är alltid härligt att komma ut i stallet, öppna dörren och mötas av hästarnas gnuggningar och nyfikna ansikten. Lycka.

Godnatt, vi hörs imorgon!
(Har ingen bild på ni får Klara er utan det)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0