Om frågor kommer, kommer svar!

Hej! Fin blogg!

Ansökte du till PA4? Med vilken häst? Vad var erat problem?

kram Linnea <3 (svara gärna i ett inlägg)

...................

Hej Linnea! Japp det gjorde jag, mest för skojs skull, med Gustav, shettisen. Problemet var att jag inte kunde (ingen kunde/kan fortfarande inte) sätta på vagn på honom utan att han får panik och stegrar sig och slår över på rygg (med vagnen fastspänd i selen). Men han är inkörd och tidigare har det gått bra att köra honom.
Och hur motionerar man egentligen en shettis som man inte kan rida? Longera är ju inte så bra för ofta, och promenader blir han bara otålig på för att det inte går tillräckligt fort ;) men att tömköra honom är inga problem, det tycker han är hur kul som helst då han får tänka lite, men det går bara när det är fint väder och inte har regnar på ett tag för vi måste va i hagen då. Och dom dagarna på ett år kan nästan räknas på en hand här.

Så det här med motion är ett problem, även fast vi nu har löst det på så sett att vi kan löslongera honom i vår manege. Men det är egentligen inte heller så bra för där är mjukt att springa så som han gör (fort och på böjt spår) och då blir fort dammigt. Men jag jobbar på att få ner farten på honom. Har nu börjat löshoppa honom så han får använda sin hjärna lite mer, plus att han älskar att hoppa.

Men sen kändes det samtidigt inte som att dom skulle ta in en 13åring och en shettis tillsammans, men det var mer en kul grej lixom, men man får ju inte reda på något om man inte provar, eller hur? ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0