my day yesterday

...Tillbringades på Backahus. För första gången detta året red vi ute i paddocken, gud vad härligt det var! Att rida i manegen är en jättebra lösning på vintern eller vid dåligt väder mm, men att rida ute är ändå det bästa! Hästarna njöt av att få sträcka ut sina sina ben och halsen ordentligt!

Först red bara jag och Linnea nere i paddocken, så vi hade stora ytor att röra oss på och ingen trängsel alls. Jag red Grynet. I början var hon lite spänd men hon slappnade av efter ca 5 minuter när hon hade kollat på alla läskigheter och liknande.

Hon gick sååå fint! I vanliga fall bara rusar hon, men nu gick hon i lugn och fin trav och sökte sig neråt och lyssnade på mig och det kändes som att hon trivdes med mig på ryggen. Hon skummade iallafall efteråt :D

Sen sprang jag lite på de smås lektioner. Först med Hugo, sen med Clinton. Clinton var jättestressad och samma med flash, så jag och Linnea hoppade upp på ses en häst (jag på Clinton) och skrittade av dom så dom fick komma ner i varv ordentligt och slappna av. En liten tjej red på jackpot medan vi skrittade hästarna. Sen red vi in i manegen och skulle visa henne lite gymnastik. "Damsadel, kaptensvänning, benspark fram och bak, jorden runt, upp på knä, sit-up's" ja lite sånt som man gör gör för att förbättra balansen och känna sig tryggare på hästen.

Senare när stallet och allt var klart hade vi möte i ungdomssektionen. Kan inte berätta vad vi planerar där, men vi har många roliga evenemang på ge!

Sen åkte alla hem och då blev det stallet och sen melodifestivalen! Låtarna var väll inte det bästa direkt, men trevligt att sitta och ha fredag med familjen ändå!

Förresten, har ni träffat Hanna? Hahaha <3



Kommentarer
Karin Ekblomm

Hej, kan inte du lägga ut en video när du rider. Jag är ditt fan nummer 1

Svar: hej!jo nån ridfilm ska jag nog kunna fixa! och tack, vad glad jag blir! :)
Linda Löfvander

2013-02-03 @ 20:03:31
Mamma

Har du två fredagar i din vecka och ingen lördag? <3~

2013-02-03 @ 20:45:36
Mamma

Har du två fredagar i din vecka och ingen lördag? <3~

2013-02-03 @ 20:53:52
Hanna

LINDA 😫😫😫😫DEN BILDEN!

2013-02-06 @ 23:08:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0