Dagen vände...

Kom hem efter en helt okey skoldag, gjorde ett matteprov som jag hoppas blev lika bra som det kändes! för i så fall så får jag nog bra poäng på det! fast där kommer en del till på fredag...gick från bussen, solen sken, fåglarna kvittrade, snön är nästan borta och det känns verkligen som att våren är påväg nu! Gick verkligen och njöt av vädret!

Fikade, gjorde lite allt möjligt, pratade i telefon med christel ganska länge på senare eftermiddagen. Mysig!

Men sen kom dagen fram till den tidpunkt då allt sa stopp och vände. Den tidpunkt som man som hästägare ser fram emot mest på hela dagen! Stalltiden. Gick ut taggad med känslan av att det här kommer gå bra! Men nä. För det första så bråkade vi (jag ich Calle) länge om vem som bestämmer redan när man ska ta ut honom ur boxen. Slutade självklart med att jag vann, men det tog tid. Sen väl inne i manegen lyssnade han inte alls på mig. Inte varken sits, ben, hand, röst eller spö. Så jag red inte så länge; utan tog hjälp av pappa, och när han gjorde rätt så avslutade jag. Med tråkig inställning av att jag inte kan så gick jag sedan in

Så nu ska vi sova bort detta, imorgon börja vi på nytt kapitel tillsammans, lännar nerta bakom och går in i ett nytt. Godnatt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0