Dagen i ett inlägg

Red Clinton först på Backahus i förmiddags. Det gick bra, fick honom mjuk och följsam och han löd mina hjälper. Så jag är nöjd med det passet!
Sen red jag Grynet, vilket också gick bra! Henne har jag verkligen börjar hitta knapparna på, och hon går bättre och bättre med mig varje gång! Tycker mycket om den ponnyn, så det är ju extra roligt när det går bra då! Hon och Clinton är mina favorithästar på Backahus, lätt!

Sen kom jag hem och då bakade jag och Filip chokladbollar medan mamma pappa och Mhy var iväg och handlade. Tittade även på lite film och så.

Sen när dom kom hem igen så kom även Christel och Fredrik. Åt gott i trevligt sällskap, sen bar det av till stallet. Idag blev även Gustav riden, dock inte av mig ;) Filip och Mhy red honom lite så red jag Calle. Dom red en liten stund i början sen red jag själv. Träning för Christel! Något som verkligen uppskattas då hon vet hur jag fungerar och kan verkligen hjälpa oss att få fram det bästa. Gick väldigt bra tyckte jag. Fast han blev lite upphetsad när pappa tog ut Gustav ur ridhuset, började backa och ha sig. Men då säger jag vad jag alltid fått höra när hästarna gör så: sitt och driv. Ska väll inte säga att jag gjorde det till 100%, men jag gjorde mitt bästa iallafall.

Så kollade vi lite på melodifestivalen, och nu ska jag faktiskt ta och hoppa i säng. Känner mig inte helt 100, men hoppas man kan sova bort det.

Godnatt <3

(Ps: det är en ljuslyckta i snö. Ds.)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0