ridläger på backahus !

igår va jag i stallet 20 över 8, allt började dock inte förren 9 men jag hade ingen annan möjlighet att ta mig dit så det fick bli den tiden. inget stort problem direkt, tiden gick ganska fort.
 
lite i 9 kom några av de andra, och de sista rullade in lite senare. till sist var vi 6 st, villsäga fullt bemannade ;)
 
denna morgonen var ytterst intressant. ulla hade tagit dit en dam som skulle rota runt i huvudena på oss. kan börja med att säga att jag kommer nog inte kunna förklara detta så ni förstår, men jag ska göra mitt bästa. anita heter hon, och hur hon lyckades med detta förstår jag verkligen inte. men hon gjorde bland annat en skiss på 4 olika stora personligheter. där skulle vi efter att hon hade förklarat massa placera in oss själva. lättare sagt än gjort. det var stora personligheter och många av oss var mer än en personlighet- det var svårare än jag trodde att göra det. att placera in alla andra var mycket lättare.
 
vi utgick mycket ifrån detta, och för att se om vi var tydliga med våra personligheter så testade hon oss lite i några sammarbetsövningar ute på gården. anota märkte snabbt att vi inte skiljs åt utan alla hjälper till och 'r delaktisga och ingen är mer boss än de andra. det är något av det jag älskar där ute - att alla får ta lika mkt plats.
 
hon gjorde massa annat också med oss och till sist så hade man ingen ork kvar i hjärnan för dom rörde runtså mkt i våra huvuden. men det var roligt, väldigt intressant!
 
läste igenom vad jag skrev precis och innsåg att ni förstod nog inte alls vad jag egentligen vill ha sagt, men det kan inte hjälpas... ;)
 
här emellan åt vi lunch (pasta sallad) och vilade ca en halv timme innan vi tog in hästarna.
 
första ridpasset efter det gick väldigt bra för oss alla. jag red Grynet, en riktigt saknad tjej!!!!!!! så härligt att sitta på hennes rygg igen. iallafall så skulle detta passet ridas med enhandsfattning. lite annorlunda, men sjukt härligt att känna att man faktiskt kan rida i både skritt trav och galopp utan att behöva ha kollen i munnen´utan bara styra med kroppen. så det gick jätte bra!
 
här gjorde vi stallet och alla dess sysslor och vilade ett tag innan det blev mat (tacos), sen tror jag viv ilade en stund till ;)
 
andra passet var en fortsätning på det första. fast här provade vi på "working equtation", vill säga lydnad. öppna/stänga grindar (som man självkklart först skulle igenom) från ryggen på hästen, rida i en gång laggd av bommar, sen backa tillbaka, då även genom att "tillplattat" hörn. massa sånt skulle vi göra, fortfarande med enhandsfattning, riktigt roligt!
 
härifrån fortsätter jag imorgon, ska gå och lägga mig nu, är jättetrött..... bilder mm kommer också imorgon. sov ott nu alla, för det kommer jag göra


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0