lördagsupdate en söndag morgon

ja det får bli så idag, eftersom att internetet inte fungerade igår.
 
men jag var i alla fall på backahus som vanlit. tror snart inte jag behöver skriva det mer för ni vet var jag gör på lördagarna ändå vid det här laget ;) iallafall så var det bara jag från min grupp där, för maxine och linnea kunde inte komma. så jag red min lektion med mille.
 
jag red jackpot, maxines och milles häst. har bara ridit honom ett fåtal gånger innan, men det var kul att prova något nytt. han var rolig att rida, annorlunda från de andra hästarna jag rider. det var skönt att bara va 2st i paddocken eftersom att jag inte känner honom från ryggen (och inte jättemycket från marken heller) och inte kan hans knappar. vi hade mycket mer utrymme att rida på och man behövde inte ta hänsyn till var alla var, utan bara ett annat ekipage vilket var mille och Danny. men jag är nöjd med mitt pass, det var kul.
 
i slutet av passet, precis innan vi skulle skritta av så frågade mille mig om jag ville prova Danny en liten stund. Danny är också deras häst, men till skillnad från jackpot så går han inte med på lektion med någon annan än maxine eller mille. jag hoppade upp och kände lite på honom. det var stor skillnad mot någon annan häst jag ridit, men han var härlig att rida. provade lite trav på honom, och hans steget va helt annorlunda. bra annorlunda. riktigt rolig att sitta på. så de 5 sitsa minuterna red jag honom, kul :)
 
så tack igen mille (och även maxine fast hon/du inte var där) för att jag fick rida era hästar :) <3
 
sen släppte vi ut dom i hagen utan täcke, förtsa gången i år tror jag. gud vad dom mös, allihop. dom älskade det verkligen.
 
vi satte oss i gräset och fikade och hade lite teori, eller främst de små men även jag lite grann. mysigt att sitte ute i värmen, 17 plusgrader tror jag att det var. härligt.
 
sen gjorde vi vid i stallet och allt sånt där, jag fixade jackpots box så mille slapp ta 2 och som ett litet tack.
 
på kvällen fixade jag och annelie det sista med planeringen inför "vi istallet", eftersom att ingen riktigt tagit tag i det. men nu är allt under kontroll och idag är första träningstillfället i stallet.
 
nu ska jag gå ut i stallet och fixa hästarna, så att jag kan va på backahus kl. 15. ha det bra så länge :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0