Sep. 23, 2012

Min lektion och allt det har ni redan läst om, men hör kommer kvällen!
Vid lite i 6 körde vi till Genarp, för där skulle vi äta fondy med Kalle, Christel och Kalles döttrar Freja och Felicia. Det var jättegott!

Sen blev Freja och jag jättesugna på muffins, så vi bestämde oss för att baka. Men vi hade inte alla ingredienserna så vi gick till Konsum och handlade vad vi behövde. Sen gjorde vi smeten och hela den där biten. Men den såg väldigt konstig ut, typ smulpajs-deg såg det ut som ;) men vi läste receptet och allt stämde. Så vi satte in dom i ugnen.

Sen när dom var klara så smakade vi dom, då var dom helt okej, men ganska torra. Men vi tänkte att det var nog för att vi bakade med olja istället för smör för det stod det i receptet men vi hade aldrig varit med om att man kunde göra det innan.

Så satt vi där ute i vardagsrummet allihop och åt av Frejas och mina mästerverk, när Freja plötsligt säger; det hade varit gott med ett glas mjölk till, som man kunde doppa den i. Alla instämde direkt. Så tittar Freja och jag på varandra, tror vi hade samma tanke för vi "sprang" ut i köket tillsammans och läste i receptet, då hade vi missat att hälla i mjölken! Haha!! Men dom blev ätliga iallafall ;) sen efter ett tag, vid lite över 22 åkte vi hem.

Såhär såg dom ut



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0