Saknades bara det...

Det blev ingen uteritt idag, Calle vägrade gå på transporten. Det tog stopp, han VÄGRADE. Så när vi hade försökt få på honom i lite mer än en timme så ringde vi Christel och sa att vi fick ställa in/skuta upp dagens ridning.

Asså shit va sur jag var på den hästen. Inte för att det inte blev någon ridning, men han trotsade allt. Spö, linor, godis (?????) RUBBET. han var till och med ute och vände på åkern, utan någon i andra änden av grimskafret. Han slet sig så jag höll typ längst ut i grimskafret bara men han bara ökade hela tiden så jag tappade greppet. Men eftet ett tag stannade han och lät sig bli infångad igen.

Då körde vi in transport och allt i hagen så han inte kunde sticka, och sen blev det hård träning på lastningen. Det tog säkert ytterligare en halv timme/45 minuter innan vi fick på honom, men det räcker faktiskt inte med EN gång då, nä minsan. Han skulle på många gånger, så var det bara.

Men i slutet, när vi hade hållt på i kanske 2 1/2 timme eller något så kunde vi skicka in honom utan att gå med in till och med, häftigt va?! :D Gustav fick bli lockbete haha. Vi tog in honom i transporten i "facket" brevid och matade honom med massa godis och då blev Calle jätte-avundsjuk och gick in haha ;) roliga djur ;)

Ska plugga fysik nu, hörs!

Btw, sorry för dålig uppdatering i helgen, varit upptagen som ni kanske förstår!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0