Godnatt!

Ska sova nu hade jag tänkt. Imorgon ör det onsdag, sen är det torsdag och sen är det dagen som hag för en gång skull inte längtar ett dugg till! FREDAG....

Vi ska springa milen då, det är en tradition min skola har typ, så alla 7:or 8:or och 9:or ska springa en mil. Det är typ för att min skola ska vara någon konstig hälso-skola, så vi har-enligt lärarna-en jättefin salladsbuffé [dom blandar bl.a russin och rivna morötter i samma skål], vi har alltid alternativ mat [vegetarisk eller vanlig, idag var det vegetariska nån motorstark-liknande degklump], 3 och ibland 4 sorters dricka [vatten, mellan-mjölk (som är varm och besk), lätt-mjölk som jag aldrig smakat och ibland citronvatten (vanligt vatten men dom lägger i citronskivor)].

Sen har vi idrott 2-4 gånger i veckan, beroende på årskurs, lärare och så. Så det är både positivt och negativt.

Asså allt detta, med maten och det verkar kanske jättebra, men det är lixom ingen kvalitet på en del av det känns det som, och hallå!!! Var ska man sitta??? Vissa dagar är det smockat i matsalen som rymmer över 600 pers. Då äter dess utom 1:or och f:or i egen "privat" matsal.

Okej fine, vi elever som gått på Nyvång hela vårt liv ÄR bortskämda med detta, eget kök där maten tillagas direkt och allt, men när man börjar blanda i feta-ost i morot-och-russins-blandningen så har det börjat gå förlängt tycker jag. Eller är jag ensam om det? Tror inte det... Inte av "dom bortskämmda nyvångseeleverna" iallafall ;)

Okej, tillbaks till Milen nu då. Aa den ska vi springa på fredag då som sagt, pallar inte det, men aja.

Ska sova nu, GODNATT! <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0