blogg-quiz

dessa frågorna hittade jag på en blogg, och tyckde att det var något kul att besvara här oxå, så nu kör vi! (om ni inte vill eller orkar läsa hela så läs själva frågan och se om ni lixom viill ha ett svar på den, annars så typ ja... :P)
 
hur länge har du bloggat?jag började blogga i februari detta året.
 
hur såg din bild av bloggar och bloggare ut innan du själv började blogga? ja, bra fråga. asså jag började blogga för att en av mina kompisar började och jag tyckte det verkade kul, men jag hade väll inte direkt någon "bild" av det innan.
 
vilken var den första bloggen du fastnade för? det var Nellie Berntssons blogg, för som jag sagt innan så tycker jag hon är en häftig tjej med mycket krut i, och så delar vi ju samma intresse, HÄSTAR.
 
hur många bloggar återvänder du regelbundet till? eeh oj, tror det är kanske 7 stycken elller något sånt, har inte räknat faktiskt.
 
vad tycker dina närmaste om att du bloggar? asså jag tror nog det kan vara blandade åsikter men jag har inen aning. jag hoppas ju dom tycker det är bra lixom, men sen kan jag ju inte riktigt förstå vad som kan vara "bra och dåligt" med att blogga.
 
är du dig själv på din blogg? japp, till 100%, det är ju själva meningen med bloggen. det är ju ingen mening med att sitta och skriva massa osaningar om sig själv,  det blir ju bara jag som mår dåligt över det då.
 
har du hittat en fungerande gräns om vad du bloggar om, och inte bloggar om? tja... gräns och gräns. vill jag skriva om något så gör jag det, och vill jag behålla det "hämligt" eller bara hos vänner och familj eller så så väljer jag själv att göra det i så fall. ingen exakt gräns.
 
kan du nämna några saker du inte vill blogga om, och varför? jag vill inte lämna ut något förtidigt, eller innan det känns rätt att skriva om det. som t.ex med Saga, jag höll det för mig själv ett par dagar, skrev bara att jag inte mådde bra och därför skulle jag inte vara så aktiv på bloggen. sen gjorde jag det på ett sätt så att mina närmaste vänner och familjen ändå skulle förstå, och det var så jag ville ha det.
 
tror du att man kan lära känna en person genom att läse deras blogg? nej det tror jag inte. man kan lära känna personen på ytan, men man måste nog ha träffat perssonen konstant en längre tid för att få "den riktiga" uppfattnigen om personen.
 
kan det vara "skadligt" att blogga tror du? absolut tror jag det. man kan få fel reaktioner av läsare, rykten kan spridas och såra en ordentligt. tror dock mest att det är på större bloggar, ja dom som ligger upp mot 1000 läsare/dag eller mer.
 
kommer du fortfarande blogga om 2 år? i så fall, tror du du har ändrat ditt bloggande? ett bubbelt JA från mig. asså bloggandet tycker jag än så länge är roligt, och om jag fortsätter tycka det så klart att jag bloggar då. och då blir det väll automatiskt så att man ändrar sitt sätt att skriva på ju mer erfarenheter man får.
 
vad har bloggandet betytt för dig? det har betytt väldigt mycket för mig, speciellt sista månaden, då jag har gått igenom och går fortfarande igenom en period där jag varit ledsen, trött och inte alls på hugget. ja ni vet nog vad jag syftar på... Saga. då har det varit jätteskönt att ha bloggen, för här kunde jag verkligen skriva av mig allting, och jag tror att ia alla fall jag har mycket lättare för att skriva snt än att  prata om det. mycket av vad jag har skrivit här skulle jag aldrig ta upp som samtalsämne med någon, i den siten jag var i då. men asså om ett tag, några månader eller what ever så ser jag det nog mer som historia än en nutidshändelse och då tror jag det är lättare att prata om det, men inte nu, nej... och alla, då menar jag ALLA som jag berättade om Saga för, var via blog eller sms eller så, men jag tyckte der var riktigt skönt att inte ta det face to face.
 
vad har bloggläsandet betyt för dig? hmm... jag har lärt mig mycket på att läsa vissa bloggar och kommit närmare vissa vänner med hjälp av deras bloggar. det har altså betytt mycket för mig.
 
oj, såg att det blev väldigt långt nu, men ni som orkade läsa hela har varit duktiga :D men vi ses imorgon :D
<3 <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0