Morning!

Idag vaknade jag vid tio i elva... Okej vi tar om det. Idag väckte pappa mig vid tio i elva. Jag var riktigt trött igår, gick och la mig redan vid halv elva.

Ni fick aldrig höra om min ridlektion igår, men jag tar det bara väldigt kort för det fick inte alls bra. Calle var superslö och vägrade jobba alls. Annars var det en rolig och annorlunda lektion, men jag är inte ett dugg nöjd.

Efteråt när det var teori så skulle vi träna balans på en pilatusboll vilket var väldigt roligt! Man skulle balansera sittande på bollen utan att ta stöd mot nånting. Det gjorde vi för att man skulle förstå hur lite det behövs för att flytta hästen och hur känslig hästen är. Riktigt roligt!

Nu sitter jag och kollar på repris av körslagets final, fast jag vet redan vem som vinner för det sa dom precis så snart ska team Putte sjunga sin sista sång.

Annars är dagen ganska lugn tror jag, Calle ska jobbas, Gustav med. Jag ska gå igenom engelskan som vi ska ha prov på på tisdag.

På onsdag fyller min bror år, så då ska vi till honom. Torsdag är det idrottsprov på allemansrätten och sånt.

Fredag är sista dagen i skolan :D jaaa!! Sen är det lov.

Lördag är det stallet som gäller såklart!

Söndag-inget planerat vad jag vet.

Hästlovsveckan ser ut såhär:

Måndag: lite planer med kompisar från måndag till tisdag, men inget bestämt.

Tisdag: kompisar, packa.

Onsdag: åker till Danmark med Sara och hennes familj (Sara, hennes mamma och syster) + en kompis till hennes syster. Lalandia nästa!

Torsdag: Lalandia all day!

Fredag: Lalandia även här. Kanske en vända in om Tyskland innan vi kör hem. Väl hemma går mina hästar som prio ett! Beroende på vad klockan är så ska dom även jobbas. Sen packas det om för att sticka ut till Backahus där det är filmkväll. Jag kommer dock senare antagligen, men men. Jag har ju roligt i Danmark istället! Sova där tills på lördagen då det är min lektionsdag.

Lördag: filmkväll tills klockan 10, då ska allt vara klart för så börjar lördagslektionen, vilket då är min lektionsdag.

Söndag: vila ut ordentligt, skolan sätter igång dagen efter och jag är antagligen rejält trött. Så slappa är det ända som är planerat den dagen än så länge. Förutom hästarna såklart, men dom är ju planerade varenda dag!

Det var min planering 2 veckor framåt, hoppas det blir som planerar för då kommer det bli high life!

Btw under dom tre dagarna när jag är i Danmark så kommer jag inte kunna blogga, men jag ska fixa iallafall 2 inställda per dag till er om jag kommer ihåg!

Nu ska jag läsa lite engelska! Hörs sen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0