Dagen

Skolan som vanligt så den tar vi inte. När jag kom hem gjorde jag lite läxa, vi åt och sen gick jag ut i stallet.

Ridningen gick bra och jag är nöjd. I början var han slö så då var det att driva som gällde. Jobbade Mycket med traven, det är den vi lägger mycket krut på just nu för att få bra form, lagom tempo med framåtbjudning samt ett lyft med bakbenen så han tar ut och länger steget och då trampar under sig.

Vi har kommit en bit på vägen tycker jag, han har bra framåtbjudning nu, iallafall i mitten av passet och fram emot slutet. Formen börjar vi komma överens om oxå. Steget blir bättre ju mer man jobbar honom, så i slutet av passen brukar han länga det en del, men där har vi lång bit kvar.

Allt detta gäller då bara TRAVEN och här hemma, så fort man är på "borta-bana" så är det annorlunda, så även detta är något vi ska träna mycket på.

Men tillbaks till dagens pass. Han blev riktigt pigg i slutet! Jag trodde aldrig jag skulle säga detta om min ridning på Calle, men i det slutade med att jag fick jobba för att få NER honom i ett bra tempo, coolt va ? ;)

Nu ska jag hoppa i sängen, så vi hörs imorgon! Godnatt



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0