Bästa passet på länge

Red Calle idag, så sjukt nöjd jag är med honom, med OSS. Han gick fram för skänkeln på ett sätt han aldrig brukar göra, gick undan för minsta lilla tryck i sidan=skänkelvikning! Underbara ponny!

Passet idag gick ut mycket på att han skulle flytta sig för skänkeln, så det började med mycket hörnpassager. Han tyckte det var riktigt roligt! Serpentiner med framdelsvänningar vid "böjarna" och böja/rakställa honom. Fick ett fint tramp med bakbenen och han var pigg och frammåt.

Han gick RUNT innerskänkeln i volter, inte bara sprang förbi. Men ändå gick han där han skulle, flöt inte ut eftersom att jag stoppade upp honom med ytter och han lyssnade på det.

Det var kanske inte den finaste formen, bästa trampet eller snyggaste hållningen, men det var ett väldigt lärorikt pass. Jag hittade verkligen honom, hittade många av hans väl dolda knappar som jag inte hittat innan. Förstod HUR jag ska göra i olika situationer där han och jag vill olika saker. Sen får vi se om det funkar på andra ställen också, håll tummarna.

Han var väldigt pigg idag, men det är bara till att utnyttja det! Tränade på att öka och samla traven och ja, han ökade!! Gud vad härligt det var att får rida MIN ponny såhär, trodde aldrig jag skulle få göra det. I alla fall inte med Calle men så fel man kan ha va! Nu ska jag ta och hoppa i säng, godnatt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0