Välbehövlig sömn och Spök/tips-runda!

Var riktigt trött igår, därför bloggade jag inte. Men idag fick jag en ordentlig sovmorgon. Riktigt skönt att gå upp tjugo i tolv!

Filmkvällen blev riktigt lyckad! När jag kom dit stod alla barnen och hoppade i förrummet och väntade på att bli insläppta i klubbrummet så filmkvällen kunde dra igång. Perfekt tajming där ;)

När alla var på plats körde vi några kilar i väntan på korven som Ulla var snäll och kokade till oss. Sen blev det mat och fler lekar!

Under tiden som vi körde alla dessa lekar så sminkade vi oss inför spökrundan! Annelie gick ut med barnen och vi passade på att smita ut obemärkta i skogen. Vi gick tillsammans och lämnade av en efter en på deras "stationer". Allra först lämnade vi Tyra uppe i ett jakttorn. Sen gick vi en bit innan vi lämnade av Linnea och sen Johanna. Så var det bara Maxine och jag kvar. Vi gick en ganska lång bit innan Maxine satte sig på en stol precis bredvid en fråga och jag lindade in henne i toapapper. Så till sist gick jag där helt ensam i skogens mörker. Då kände man sig liten och ynklig, som om man var helt ensam mitt ute på Atlanten. Till min lättnad kunde jag gå och prata i telefon med Maxine under tiden samtidigt som jag hade ficklampan igång på mobilen. Inte för att man såg mycket med den, men den hjälpte lite i alla fall.

Till slut vände jag av från stigen och in i skogen. Där satte jag mig på plats och väntade.

Efter ett tag hörde man skrik genom hela skogen, då visste man att barmen var på väg. Man kunde följa hela deras promenad genom att lyssna efter hur många skrik man hörde och på så sätt visste man exakt när dom närmade sig!

Vi skrämde dom verkligen jättemycket, det var så roligt. Alla ville ha en Spökrunda nästa år igen, dom tyckte det var väldigt roligt!

När alla gått förbi (sprungit förbi slutade det med att alla gjorde!) så tog jag mina saker och begav mig upp till Maxine igen. Men här laddade min mobil ur så jag såg ingenting alls nästan!! Så fort jag kom ut på raksträckan där Maxine satt ropade jag på henne så hon lös med sin lampa mot mig så jag såg var hon var, tack och lov för det. Jag hjälpte henne med toa-pappret och sen gick vi för att samla in frågor. Vi gick alltså bakhållet hem.

Väl tillbaks i klubbrummet var det som att komma in i en hönsgård. Massa kacklande överallt om spökrundan och allt. Men alla pratade gott om den så vi lyckades verkligen! Så roligt det var!

Vi gick in för att tvätta bort smink och allt sånt sen blev det film! Men alla var trötta efter kvällens evenemang och vi kom dess utom igång med filmen väldigt sent så nästan alla somnade under filmen. Så vi stängde av filmen och gick och la oss istället.

Degen där på vaknade vi vid kvart i 8 och fixade frukost till alla övernattande barn och sen drog vi igång med lektionerna tidigare en vanligt för att nästan alla var ju redan där.

Jag red Grynet, och det gick faktiskt väldigt bra! Hon har svårt för att gå inne i manegen för att där se så trångt (tror det är därför iallafall) och brukar kicka när hon går där. Men allt gick bra och hon slappnade av ordentligt i slutet vilket hon också har svårt för. Man kan inte tynga på hennes rygg i början heller. Men hon är jättemysigt och jag tycker verkligen om att rida henne!

Sen gick vi in och vilade, trötta som vi var innan vi tog oss upp för att göra det sista i stallet.

Till slut var det vara jag och Linnea kvar, så vi tog en promenad i skogen för att samla in de frågor vi missade i mörkret. Det var mysigt och uppiggande. Vi pratade om allt mellan himmel och jord medan vi gick där och njöt av tystnaden från naturen.

Sen kom mamma när vi var tillbaks och så väntade vi på Linneas mamma också innan vi stack hem.

Väl hemma tog jag hand om mins hästar, sen blev det mat. När vi ätit upp satte pappa och jag oss vid teven för att kolla på Harry Potter men båda somnade ifrån den så jag har ingen aning om hur den slutade. Jag tror jag somnade redan vid 9 när jag varit ute hon hästarna för deras kvällsmat.

Vaknade vid ca 23:50 och då styrde jag mina ben rakt i säng. MIN SÄNG. Har inte sovit i den på länge kändes det som, ändå är det bara 3 nätter. Men det var skönt!

Idag vaknade jag som sagt väldigt sent vilket var underbart att få sova ut ordentligt. Så nu är jag pigg igen!

Btw vill bara säga att det inlägget med "på väg hem nu" är ett tidsinställt, faktiskt det ända tidsinställda som funkade men ni kan skita i det helt och hållet om ni vill för det stämde inte alls.

Här är bild på oss, förberedda för att skrämma skiten ur barnen, och vet ni vad? VI LYCKADES!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0