Sjukt bra dag

Helt galet att man kan ha så bra dagar som jag haft idag. Galet! Gick upp vid halv 7 för jag vakna och kunde inte somna om. Såsade, städade och myste. Stack till Backahus så jag var där vid 10 över 10. Red Grynet. Vet att jag har sagt det förr med hon är verkligen bäst att rida. Hon är speciell på många sätt och vis, men jag har faktiskt lärt mig mycket på henne under den korta tid som jag ridit henne. Började rida henne "regelbundet", nja fel ord, mer "tätare mellan gångerna" i somras. Men jag gillar verkligen att rida henne!! Lektionen idag gick bra och jag är nöjd med oss båda.

Vid 2 hämtade pappsi mig, så stack vi bort till stallet där Christel jobbar. Dör red jag hennes Shadow och det gick också väldigt bra! Känner att jag har utvecklats mycket på ganska kort tid, men faktiskt mest de senaste veckorna efter att Christel höll lektion för mig och calle. Tack :D men tillbaks till Shadow. Jobbade honom mest i trav, men så klart även en del skritt. Skänkelvikningar i båda tempona. Det gick faktiskt helt okej :D han är ju trots allt unghäst och jag kan inte så mycket om unghästridning eftersom att jag aldrig rider unghäst. Jag hoppas att Christel också kände att det gick bra för oss! Detta var även första gången jag red honom också så de var extra kul att det gick bra då ju! Planen är att jag ska lära mig honom mer eller mindre utantill. Nej, fel ord igen... Klara honom själv är väl bättre. Så ska Christel och jag rida ut tillsammans; jag på Shadow och hon på Exie, en av stallets stallets hästar. Men först ska båda 2 (jag och Christel) lära känna hästarna bättre från ryggen. Och för mig blir det att börja om från grunden, jag känner ju inte Shadow alls nästan. Men det ska bli väldigt roligt!

Mina hästar då? Jag har ju faktiskt 2 egna också. -ja, dom vilar idag. Deras vilodag igår blev en arbetsdag så vi skjuter fram den till idag.

Ska se om jag kan fixa lite bilder från när jag red Shadow, så får ni se dom sen, men kan inte lova ngt. C ya!



Kommentarer
Christel

jag vill se bilderna =)
Jag tyckte de gick jätte bra, över förväntan =) o ja de e en unghäst så va stolt o sträck på dej för de gick super bra!!!!!! Stolt syster =) <3
Måste säga att de gick bättre än ja trott då han inte gått i padocken på hmm.....VÄLDIGT länge =P

Svar: tack så mycket, det var väldigt roligt! mina komentarer har varit lite konstiga så jag har inte kunnat svara tidgare men men ;) tack, det värmer att höra det! =) <3
Linda Löfvander

2012-11-24 @ 20:50:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0