Bra betyg, eller?

Vad ska man göra om man vill ha bra betyg men inte ORKAR plugga?! Plugga ändå antar jag, men det är nog det tråkigaste som finns!!! Sitter just nu o pluggar spanska, o det är GÖR-tråkigt! Men det är väl en av dom sakerna i livet som man mer eller mindre blir tvingad till att göra, vare sig man vill det eller ej...

ALLA som läser denna bloggen vet säkert hur det är, sätta sig ner med en historiebok är väl inte så svårt, att läsa i den är inte heller så svårt, men att faktiskt LÄRA sig ngt från den ÄR svårt. Eller svårt är kanske fel ord, mer att man fokuserar inte, fast det är omedvetet.

Så känns det just nu, även fast jag VERKLIGEN försöker! Jag kan sitta o rabbla dom satans glosorna i timmar, men kommer jag ihåg dom en halv timme senare - NEJ!!!

Att plugga är det värsta som finns för många, men tänk ändå vilken tur vi har. Nu låter jag som värsta läraren, men det är ju så, för en gång skull har dom faktist rätt. Jag menar, tänk på alla i Afrika o där, som inte äns har råd att köpa en gurka utan måste odla den själv. Att få gå i skolan är en av deras högsta drömmar, men vi klagar på det. Skulle man nämna ordet "mobil" för dom så skulle dom titta frågande på en och be om en förklaring till vad det är. Seriöst, VI HAR TUR!!!

Men tillbaks till pluggandet nu... Har redan förlorat 10 minuter på detta inlägget så... Hejdå



Kommentarer
Annelie

Vänta du bara det blir bara jobbigare och jobbigare ska jag säga dig! Slutat av terminen är alltid den värsta då ens lärare inte vet hur man planerar utan lägger allt näst sista veckan! Men tänk att det snart är sommarlov!! :D då kan du rida och ha vattenkrig och allt skoj!! :) <3

Kram

2012-05-31 @ 20:51:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0