utverdering av det gågna året - 2012.

 
hela året har varit som en berg-och-dal-bana. upp och ner, hit och dit. jag har suttit i den hela tiden och följt med, men flera gånger har jag velat hoppa av i farten och lämna de andra passagerarna åt sitt öde. velat stanna upp, tänka om, gick jag verkligen på rätt karusell? min biljett kanske inte alls gick till den här berg-och.dal-banan, utan kanke till pariserhjulet som sakta och stabilt snurrar runt runt på en förutsedd bana. men då hade dom väll inte släppt på mig, om min biljett inte var giltig. så det måste va rätt, jag har åkt rätt karusell, den ända jag kunde åka med min biljett. bra, då vet jag det. jag har gått rätt.
 
under detta året har jag utvecklats enormt i mig sälv. dels blivit säkrare på vad jag gör,  och lugnare som person när det händer något. även som ryttare har  jag lärt mig massor detta året. tittat på andra, lyssnat och tagit till mig alla tips och råd jag fått. det har verkligen tagit mig frammåt i min ridning och hästhantering. det kan handla om något så litet som att vrida tummen uppåt när jag rider, och vips så går hästen i form, för att jag ändrar min kroppstyngd.
 
den djupaste dalen jag var nere i med karuellen var när Saga blev så dålig att vi var tvugna att ta bort henne. det var riktigt jobbigt och hjärtskärande, men med underbara människor runt om mig och en vänn i samma sits som jag så hittade vi på något sätt ett vitet ljus långt långt fram, och är påväg dit. men vi har gått om tid på oss, ingen tidsbrist gäller i sådana lägen. inte för någon av oss.och idag är det exakt 4 månader en vi åkte ner för denna branta backe för att beöka dalens djupaste pungt. älskar dig Saga. forever and ever in my heart <3
 
en av de riktigt höga bergstopparna vi besökte låg i Vä, precis utanför Kristianstad.där tillbringade jag 5 av mina sommardagar på Fenix Park med en helt underbar lägerponny vid namn Mary E2, och mpnga kompisar. roliga ktiviteter var dag, och inte en sekund hade man tråkigt. även ridlägret på backahus var såklart en av höjdpungterna, men det är något speciellt med att åka iväg så på ridläger som jag gjorde till Fenix, något aldeles extra.
 
sen har jag ju börjar 7.an. fått mina första betyg, ny klass, nya vänner, nya lärare och nytt skolsystem. mycket som inte var sig likt sen innan. men jag gillar förändringar, jag tror det är bra att förnya saker med gämna mellanrum.
 
sen så får vi ju inte glömma att denna bloggen har jag ju faktiskt startat detta året, den 19 februari. bloggen har också utvecklats detta året. gått från 2 sidviningar till 200 unika läsare. även här har det ju sina svackor, allt beroende på mig och mitt engagemang som just nu kanske inte är på topp som ni märket med uppdatering och liknande. men till exempel så har jag ju gjort en ny deign bland annat. så jag är här alltid och mixtrar lite, även fast det inte alltid syns. men i läser flitigt ändå, tack tack för det, och hatten av till er!
 
5 sabba
*jag har varit iväg uppe på Axevalla-trion. först 2 dagar med V75-lopp och masa sådana tävlingar, se var det stochampionatet.
*jag har fått upp min första jädda på kastpö. haha ;)
*jag har varit på Agility EM i kristianstad. riktigt häftigt att se och att faktiskt få uppleva stämningen! en mirakulös känsla!
*jag har pratat med svensla landlaget i agility och fått lite feedback av dem.
*jag har varit med och hjälpt till på Blommeröds Arabutställning. europas näststörsta B-utställing!
 
och nu idag, så stiger jag av denna berg-och-dal-bana, ställer mig med fötterna stabilt på marken några timmar innan jag kliver i nästa berg-och-dal-bana för att se vilka höjder vi kan tänkas ta oss till det kommande året.
 
Nytt år, nya tag, nya utmaningar och nya möjligheter. Det är dags att ta reda på vad 2013 har att erbjuda! Gott nytt år allihopa!
 
 
för ett år sen
och nu.
 
ja, mycket händer på ett år, ellerhur?
 
ha nu den bästa nyårsafton någonsin, så säger jag med det 962:a inlägget på denna bloggen skrivet och publicerat, vi hörs nästa år!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0