Slår in julklappar för fullt

Har inget annat att göra än att slå in klappar till hela tjocka släkten. Hörde precis pappa ropa "nu snöar det igen" och mamma svarar "ja det har kommit några centimeter". JUL! Vi kör på äkta julstämning här på gården, men tomtar och ljus och allt som kan tänkas tillhöra juletiden! Mys!

Var inne i stan idag igen, mamma köpte ett par byxor till imorgon och sen köpte vi lite godis och också innan vi körde hem!

Nu blåser det ordentligt här i Skåneland, men dom säger att det ska gå över tills imorgon så jag hoppas dom har rätt. SMHI har dess utom gått ut med en klass 2 varning över hela landskapet.

Nu ska jag snart hoppa i ridkläderna för att motionera Calle litta. Gustav vilar fram till efter jul. Sen ska han också få börja jobba ordentligt. Sele på och longeras inspänd, tömköras och så småningom är förhoppningen att vi ska kunna koppla vagn även bakom honom som vi kunde med Saga och köra honom. Men i nuläget och sen flera år tillbaks har det varit omöjligt. Men jag ska jobba mycket med honom det kommande året och kämpa för att vi tillsammans ska klara det!

Vi hörs ikväll!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0