Haft tre toppendagar

I torsdags var jag på Backahus, red 2 hästar där, Clinton och Grynet. Fick dock lite ont i mitt knä när jag hoppade upp på Grynet för jag gjorde någon konstig rörelse med knät så det låste sig. Aj aj aj... jaja, sånt som händer :( Linnea och Maxine var oxå i stallet, och Mille och Ulla. Sen kom jag hem och red Calle och så.

I går gick jag ut i stallet direkt när dom hade ätit sin mat, borstade Gustav och tömkörde honom i solskenet. Pluttis <3 Christel sms'ade mig precis när jag var klar med honom och frågade om jag ville komma dit och sova där tills idag, hjälpa henne i stallet där hon jobbar och så. såklart jag ville! Så jag nickade och red Calle. Shit han var helt okoncentrerad hela passet. Allt var väldigt läskigt då tyckte han. Men jag överlevde ;-)

Sen åkte jag till McDonalds där jag mötts Christel, Freja, Felicia och deras mamma Marie. Så käkade vi lite där innan vi körde hem. Marie, Freja och Felicia bor granne med Christel btw.

På kvällen såg vi en film som hette "the ghost of John Dean" samtidigt som vi år chips och vitlöksdippa. Riktigt gott!

Idag vaknade jag vid typ halv 7/kvart i 7 tror jag, upp och hoppa! Åkte till stallet där vi fixade och grejade en massa. Fick Christers förtroende till att ta in en av hingstarna för att den andra inte skulle bli helt nojig när han lämnades ensam. Hihi, roligt roligt ;-)

När vi skulle ta in alla hästar lite senare blev det världens kalabalik som kunde slutat riktigt illa, men som tur va gick fick vi koll på det så det gick bra. Tänker inte skriva vad det var eftersom att det inte är mina hästar och ingenting, men kalabalik var bara förnamnet.

Vi gick och fixade strömmen i fölhagen för tråden lossnade i allt kaos. Så vi fixade och trixade massa med den. Gav hästarna mat och allt sånt, sen kom mamma och pappa och hämtade oss och körde hem till Christel. Där åt vi lite mat och så innan vi körde hem.

Och här sitter jag nu, bloggar, ser på Sagan Om Ringen, och försöker hitta va skillnaden är nu när jag har uppdaterat min iPhone 4s, någon som vet vad som skiljer sig mot innan?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0