MIN drömhäst.

Idag gick Calle siperfint verkligen! Började rida honom inspänd, jobbade i trav. Sen tog jag bort inspänningstyglarna och jobbade honom "vanligt" ist, men fortfarande mest i trav.gick Superfint! Han gick i form typ hela tiden och var superduktig! Men glöm det, han är MIN!!!! ;) drömhästen framför ALLT altså! Ska bli kul att se hur han är på ridlägret, kan nog bli lite att kämpa med, men det går nog. Bara vi inte hamnar i samma situation som förra året, för då är det typ kört. Men jag har lärt mig extremt mycket under det senaste året, och jag känner mig mycket säkrare på vad jag glr tillsammans med hästarna än innan. Både i ridning och hantering, men FRAMFÖR ALLT ridningen. Så jag tror att nu hade jag nog kunnat reda ut det, men det kunde jag inte då.När vi köpte Calle letade vi efter en läromästare, och titta vad vi fick! Precis det jag ville ha fast med lite mindre motor ;) haha nej Calle kan faktiskt bli riktigt pigg om man plockar fram det ur honom ordentligt! Mer om calles och min historia en annan dag, men jag kan säga att den började inte så glamoröst, verken ridning eller hantering. Klart att jag kände mig som VÄRLDENS lyckligaste för att jag hade fått dn egen häst, men allt stämde inte riktigt, det var typ där Bergodalbanan började, sen har jag suttit kvar i den oavsätt om backen har lutat upp eller ner.när jag köpte honom var Ridningen en katastrof, hanteringen med honom gick väll inte heller särskilt bra, och det är faktiskt en sak jag jobbar med fortfarande. Men allt sånt om våra fram och motgångar en annan dag, för nu ska jag sova! Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0