Livet, minnen och läger typ

Jaha, då sitter man här igen, och skriver ut till er. Häftig känsla. Jag menar, VEM SOM HÄLST kan läsa vad jag skriver. Jag kanske skriver till någon i Kiruna just nu, eller kanske bara följ som bor i Lunds kommun? Jag har ingen aning. Detta inlägget kommer att handla om min resa genom livet. Allt jag kommer ihåg aka skrivas här, nä jag skoja bara ;) men det KOMMER. Kanske inte ALLT jag kommer ihåg, men många av mina minnen kommer jag att dela med mig av här i ett eller flera inlägg sen. Nä men detta inlägget kommer handla om ridläger dag 2. Fast lite mer kortfattat än dag 1. Okej dö börjar vi. Dag 2 vaknade vi kanske halv 9 tror jag av Ullas grytlock som vanligt ;) gick upp och åt nybakda frallor med choklad på, tradition lixom! Sen var det ut i stallet och hämta hästarna från hagen. Borsta, sadla tränas och sitta upp. Detta passet tränade vi en hel del galopp. Gick bra och jag var nöjd, hade inte sp höga krav efter "gårdagens" sista lektion. Men det passet gick bra och Calle kändes fräsch och så. Sen släppte vi it dom i hagen, stalltjänst, rast och vila innan lunchen som denna dag var pannkakor. Gott som alltid! Efter några timmar med arbete i stallet, vila och lunch och allt det där så var det på det igen! Hämtade hästarna, just då i ett ösregn! Tog in och torkade dom ordentligt med handdukar och allt vad vi kunde hitta. Sadlade och så. Då hade det slutat regna, skönt! ett två och tjugo åtta så var man uppe på hästarna. Detta passet satt jag på Calle, Linnea på Jackpot och Maxine på Danny. Mille red oxå med på Clinton. Vi red ut i skogen, mysig skrittrunda med enstaka travsträckor. Det var för stenigt på marken för nån trav och så, så det blev typ bara skritt. Men det var mysigt och vi red där och petade och hade kul! Vi slapp regnet precis, för när vi kom hem och skallade in hästarna igen så kom regnet tbx igen :P haha Good tajming där lixom! Näe vi kom hem hade Ulla fixat maten, som denna dag var tacvos har jag för mig. Gott! Sen blev det att gå in och mysa i klubbrummet med en film som jag inte kommer på vad den heter just nu. JO vänta det gör jag visst! Sisters keepers (stav?) heter den, såhääääär bra!! Otroligt sorglig film, alla satt och grät efteråt. Rekomenderar ALLA att se den! Kommer nästan tårar bar av att tänka på den! Sjukt bra!!! Efter det behövde vi muntras upp lite så då spelade kort! Kul! Älskar verkligen detta umgänget, Linnea och Maxine är 2 av mina bästa vänner, och man kan alltid lita på dom. Hade så kul under dom här 3 dagarna, obeskrivligt! (det slog mig nu att jag kanske redan har skrivit om dag 2 eller???) sen somnade vi, och vaknade upp en ny dag med nya rispass som väntade. Lös mer om det i ett av mina kommande inlägg, för nu ska jag sova, GODNATT!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LINDA LÖFVANDER

här kan du följa mitt innehållsrika vardagsliv tillsammans med mina fyrbenta vänner!

RSS 2.0